2016. március 18., péntek

Liebster Award


Kicsit eltűntem mostanában és ezért bocsánatot kérek. Mielőtt megválaszolom a kérdéseteket a díjhoz tartozó kérdéseket, megosztom veletek az eltűnésem okát. 

A kreativitásom a régi, sőt Marilyn életének bemutatása készen van forgatókönyv (írtam hozzá, annyi ötletem volt a sztorira, hogy nehéz lett volna fejben tartani) szempontjából, bővült a Vadvirág tér egy normális bolttal, étteremmel és iskolával is. De a fényképezés az nem akar összejönni és nem az idő hiány az ok, hanem a motiváció. 
Még mindig cél, hogy letegyem az angol nyelvvizsgámat, ezért nagyon sok angolul beszélő dolgot nézek, hallgatok, olvasok, közben munkát keresek és közben lelki nyavalyákkal küzdök, mint például  a nem vagyok alég ügyes, okos, és asszem kissé befordultam. Nem is kicsit. Olyan érzésem van, mintha széllel szemben próbálnék minden téren előre jutni és hiába küzdök, nem sikerül elérnem a kitűzött céljaimat. 
Így a blogírás sajnos háttérbe szorult, mivel hiába vagyok kreatív, a belső démonjaim legyőzése sok energiát emészt fel és ez motiválatlanná tett egy idő után. Persze még mindig küzdök a fent említett céljaim eléréséért, de ez minden egyéb dolgot a háttérbe szorít. Persze ettől még figyelemmel kísérem a ti alkotásaitokat, amik változatlanul nagyon tetszenek és imádlak titeket!
Igyekszem visszatérni lelkesen és kreatívan minél hamarabb, hogy ismét együtt legyen a csapat.




Köszönöm szépen a díjat Lunának és Nősziromnak! Nagyon megörültem neki, hogy a mérsékelt aktivitásom ellenére méltónak találtatok rá.

Nőszirom kérdései:

1. Gyermekkori emlék, vagy mi motiválja a Barbie babákhoz való kötődést.  
 
Imádtam a babáimat gyerekként. Minden nap hajnalban felkeltem és átöltöztettem őket utcai ruhába és minden este pizsamába öltöztettem őket. Ezt bővebben Az én mesém című részben olvashatjátok. Babázás közben ismét gyerekké válok kicsit és emiatt imádom őket. Lelkiekben kikapcsolódok és erőt merítek a mindennapi kihívások leküzdéséhez.
 
2. Lakozik benned  a gyűjtő szenvedélyt, vagy inkább a szerepjáték része érdekes számodra?
 
Gyűjtöm a babákat, de csak akkor, ha meglátom benne a személyiséget. Például amikor először Marilyn-t megláttam, eszembe jutott milyen érdekes volna egy olyan érdekes történet, amiben a főszereplő élete nem csupa móka és kacagás. A baba végül a polcon maradt, mert épp benne voltam a karácsonyi ajándékvadászatban. A meglepetés akkor ért, amikor a karácsonyfa alatt ajándékot bontogatva megpillantottam a legújabb szerelmem és onnantól özönlöttek az ötletek. Szóval szeretem gyűjteni AZOKAT a babákat, akiknek TÖRTÉNETÜK van :)
 
3. Hol szerzed be leggyakrabban a babákat, és mi szerint választod ki őket. 
 
Játékboltokban és aukciós oldalakról választom ki a jövevényeket. Általában azokat a babákat választom ki, amiknem megfog a "kisugárzása" (már ha babáknak van ilyen. Amikor meglátom és jön a történet magától. 
 
4. Mi a véleményed arról, hogy az üzletekben a kiegészítő kellékek többsége jellemzően rózsaszín?
 
FÚJ! Nem szeretem ezt a színt, mert olyan sablonossá teszi a babákat. 
Önmagában szeretem ezt a színt, szép minden árnyalata... a növényeken. Egy szép rózsaszín virág a tavaszt jelenti, ruhákban nem hordom, mert nem az én stílusom, de a színnel önmagában nincs bajom. 
DE! A babák világában az üzenete? Hurrá, minden szuper, minden üres és ostoba. Üres, unalmas! Egy gyereknek is sokkal nagyobb a kreativitása! Gyerekként persze, minden legyen szép és jó és varázslatos, ez természetes. Viszont én gyerekkén is próbáltam a babáimmal (és nem csak a Barbie babáknál, hanem az összesnél) a napi tapasztalataimat belevinni a játékba. A családot, az Óvodát/iskolát, az orvosokat meg mindent amit a környezetemben megtapasztaltam. Ez persze nem volt tudatos, de nem tudtam mit kezdeni a Barbie köré kialakított túltökéletes izével már akkor sem.
Pont ezért próbálom megtölteni élettel, színekkel a babáim történetét manapság is. És nem jut eszembe rózsaszín kiegészítőket venni (vagy ha mégis, rövid úton áttapétázom, átfestem őket más színre) és készíteni sem fogok rózsaszín bigyókat. 
 
5. Mennyi időt töltesz blog írással?
 
Mostanában viszonylag kevesebbet különböző belső démonok miatt, de ezen igyekszem változtatni. Egyébként amikor aktívabb voltam, akkor nagyon sokat fotóztam és kreatívkodtam, majdnem minden szabadidőmben ezzel foglalkoztam. Egy bejegyzés (fotózással, történet kitalálással, mindennel együtt) körülbelül 3 és 5 nap alatt készül el.
 
6. Gyűjteményedben milyen helyet kapnak a fiú babák?
 
Fiúkból sosem elég.  Még mindig kevesebben vannak, mint a lányok. Szeretném, ha minden lányomnak lenne párja. Gyerekkoromban egy fiúm volt és 5 lányom. Ezért amikor újra éledt bennem a babák iránti szenvedély, az első baba akit megvettem, fiú volt, akinek Cole lett a neve és Susy rögtön megtetszett neki. Így Ken végre nem volt egyedül :) és két lányomnak immár értékelhető párkapcsolata lett.

 
7. Milyen témájú blogokat olvasol szívesen? Van kedvenc témád?
 
Hmmm. Imádom a Barbie-s blogokat, mindenkiét (Pl, a teljesség igénye nélkül: Kreatív babázó, Barbie gyűjtők, Monster high, Rosemary stb...) Szóval az össes fellelhetőt!  Egyébként Bezzeganyát is szeretem, bár még nem aktuális a téma, de szeretem az ott posztoló anyák tapasztalatait elolvasni, ha majd gyerekem lesz, talán lesz valami haszna. Takács Nóra blogját és videóit is szeretem, és az új kedvencem egy Vlog, a Hollywood Hírügynökség. Szirmai Gergely nagyon viccesen kritizálja a filmeket, amiket látott és bizony van pár film, amiről pont az a véleményem, mint neki, néha meg nem értek egyet vele, de van ez így. Amúgy egy igényes, vicces, jó video blog.
8. Hol tárolod a babákat?
 
A babáimat az Alkotó kuckóbban szállásoltam el. Sok babaházam van (a szoba méretéhez képest) Minden esetre ők ott vannak a házaikban kiállítva. Már rájuk nézni is gyönyörködtető számomra.
 
9. Kibontod a babákat, vagy eredeti csomagolásban tartod?
 
Kibontom őket. Ez a legjobb része a dolognak, amikor megveszem/megkapom őket, lefényképezem őket a dobozban és aztán VÉGRE kibontom a dobozt és kézbe vehetem őket.
 
9. Mennyire fontos számodra, hogy megoszthatod másokkal az élményeidet, tapasztalatodat?
 
Szeretem megosztani a tapasztalataimat másokkal. Ötleteket adni, hogyan csináltam meg egy bútort, kiegészítőt, történetet, babajavítást. Egymástól tanulunk sok jó dolgot, hogyan lehet a babavilágot még színesebbé tenni.
 
10. Egyedül babázol, vagy családtagjaid bevonásával? 
 
Általában egyedül babázok, de már előfordult, hogy a keresztfiam besegített a fotózásba. Vagy amikor egyik nyáron két kislány odajött hozzám és együtt alkottuk meg az akzuális történetet. De anyukám és a barátom is beszálltak már a történetekbe egyszer-kétszer. Az is jó móka volt, ők is részesei voltak az alkotásnak és úgy láttam, ők is élvezték,
 
11. Van-e kedvenced és  miért? Szereted átformálni Őket?
 
A kedvenc babám az első Barbie-m. Róla már volt szó, hogy egy hozzá nagyon hasonló leányzót találtam és az kicsit visszahozta a régi gyerekkori lelkesedést a csajok iránt.
 
Ő Barbie az első lányom:

És ő az új, aki a gyerekkoromat idézte meg. Bővebben az élményrői ITT olvashattok. És természetesen az aktuális kedvencem Marilyn. De egyébként mindegyik babámat imádom és nem szívesen válnék meg tőlük, de egyszerre csak töredékükkel tudok foglalkozni (ezért szeretek egyébként viszonylag sok szereplőt bevonni a fényképezésekbe, mert akkor viszonylag sok leányzót és fiút tudok egyszerre szeretgetni)



És most következzenek Luna kérdései:

1, Melyik évjáratú és kiadású baba volt az első Barbie babád?
 
Nem sikerült kiderítenem a hölgy adatait, pedig próbáltam neten és könyvekből is. 1990-es évek elején készült talán. Ovis koromban kaptam egy rózsaszín virágos szoknya és boleró volt rajta meg egy fehér felső. Az eredeti ruhája még megvan, de épp másik csaj hordja azt.
 
2, Hogyan tartod karban a babáidat? (Éves fürdetés, stb..)
 
A hölgyek az Alkotó kuckóban laknak, babaházakban, ahol kialakítottam nekik a Vadvirág tér nevű helyet. A házakat én készítettem, valamit másoltam, pl. Myfroggi-tól (Sindy és Kevin háza) ezért amikor éppen nem foglakozok velük, akkor sem kócolódnak és koszolódnak annyira, mint egy dobozban. Amikor előveszek néhány babát fotózáshoz természetesen megfésülöm őket, átöltöztetem őket és ha a fotózás közben mondjuk koszosak lesznek, akkor fürdetem is őket. Így általában minden baba fürdik és fésülködik egy évben legalább kétszer. De egy évben egyszer karácsony előtt mindenkit rendberakok, függetlenül attól, mikor volt fotózva, mert akkor tudom őket számba venni, felmérni az összes állapotát és a többi. Ja és jó móka engedni egy kád vizet és belehuppanni néhány babával :)





Ezek a képek nemrég készültek, amikor megvettem ezeket a bébi játékokat, amelyek tökéletesek baba úszóguminak :) És a képeket nem én készítettem, hanem a párom. Én a kád egyik sarkában kucorgok, hogy ne legyek a fotókon.  Persze így is készült rólam egy kép, amit nyilvánvaló okokvól nem teszek fel (meztelen vagyok). Amúgy ez a sorozat a véletlennek köszönheti azt hogy létrejött. Párom ugyanis arra figyelt fel, hogy hangosan dalolászok a kádban és mivel ilyet nem szoktam, megnézte mi lelt, s mivel tetszett neki amit látott, megörökítette. 
Természetesen minden baba haját egyenként fésülöm és szárítom, és fürdetéskor a ruhájukat is kimosom. Ezért a karácsony előtti héten minden napra jut legyalább 10 baba akit rendbe kell rakni.
 
3, Mit csinálsz azokkal a babákkal, amikből több példányod van?
 
 Van néhány baba, akikből több van. Például Sindy és Sidney, nálunk ők az ikrek. De még vannak páran, asszem Hasbro típusúak, akikből 3 ugyanolyan van arcra . De az egyiknek levágtam a haját rövidre, a másik hosszúhajú maradt, a harmadik pedig terhes baba, tehát duci. Talán ők is ikrek lesznek. A duci lány pedig az új történetemben Ginny lesz, Marilyn legjobb barátnője. A lényeg, az ugyanolyan babáimnak is megpróbálok szerepet adni, ikrek lesznek, vagy az adott szereplő változásai (meghízik, fodrászhoz ment, levágatta/megnövesztette a haját stb)
 
4, Barbie babán kívül van egyéb "barbis" holmid? (pl. barbis toll, újság, stb.)
 
Van egy Barbie-s tányéralátétem, nem használom, nem akarom, hogy elkopjon. Van/volt Barbie magazinom, ha volt hozzá értelmes kiegészítő, de nem gyűjtök kifejezetten barbi-es cuccokat. Ja és van egy Barbie-s pólóm, amit imádok, jó benne aludni, meg itthon lézengeni. Talán nyáron még utcára is felveszem.
 
5, Figyelemmel kíséred a Barbie/MH/EAH filmeket, magazinokat?
 
Láttam néhány Barbie-s animációs filmet, nekem tetszettek :) Egyébként nem kísérem figyelemmel a történéseket, csak ha valami megragadja a fantáziám.
 
6, Barbie-k közül melyik évjárat babái tetszenek?
 
Az én szeretetem nem évjárat függő, még csak nem is márka függő. A régi babák közül is vannak olyanok, amiktől idegenkedtem, például a Midge baba.
 
 
Fényképen nem igazán tetszett. Olyan volt, mint valami kriptaszökevény a képeken és emiatt nem is vágytam rá. De amikor megérkezett egy babacsomag részeként, hát... Beleszerettem! A csomagot azért szereztem meg, mert volt benne két régi Skipper és két régi aranyos arcú Barbie, Midge-vel meg úgy voltam, hát, jó, majd valaki örülni fog neki, ha továbbajándékozom. Most már viszont ezem ágában sincs megválni tőle! Egyébként most ezek a babák a legrégebbiek, akik a gyűjteményemben vannak, mind 50 éves körüliek. És új babák közül iss vannak nagyon szépek és imádnivalóak, mint pl Raquaelle vagy Marilyn babáim.
 
7, Mely babának tervezel szívesebben ruhát vagy kiegészítőt? MH/EAH/Barbie?
 
Csak barbie típusú Babáim vannak. Kivéve kettőt, őket még nem mutattam be, ezek a Violetta (vagy valami ilyesmi) lányaim. 
 
 
 
Rögtön kettőt is vettem ugyanabből. Ők azért kerültek a csapatba, mert kicsit kreolosabb a bőrük, és kb olyan magasak, mint Skiper. És mivel még nincs néger/kreol tinim, gondoltam majd ők lesznek azok. Új ruhát még nem kaptak, mert a Barbie típusra már készítettem több-kevesebb sikerrel ruhát, de amikor ezt a két lányt levetkőztettem, erőteljesen vakartam a fejem, hogy hát ezt nem lehet ruházni. Egyszerűen olyan aránytalan ez a típusú baba, hogy ez meghaladja a képességeimet. (És az Auchanban barnábbnak tűntek itthon meg egyáltalán nem tudtam családba illeszteni őket. kis csalódás volt ez a vásárlás...) Szóval igen, a Barbie típusú babákat kedvelem, őket többé-kevésbé tudom ruházni, de a tübbiekkel nem vagyok ennyire ügyes.

8, Melyik az a baba, amit nagyon - nagyon - nagyon szeretnél a gyűjteményedbe tudni?
 
Nem egy konkrét baba a vágyaim tárgya, hanem a tinédzser fiúk. Egy tinifiam van, szeretnék még vagy kettőt-hármat belőlük. És Ken babát is szívesen gyűjtök még. Pasiból sosem elég :)
 
9, Babákon kívül van más is, amit gyűjtesz?
 
Imádom a porcelán angyalkákat! Gyerekkoromban egy nyaraláson találtam az elsőt és azóta sem tudtam leállni. Most az akotó kuckóm polcain laknak. A másik kedvencem a kövek/kristályok/kagylók, minden mennyiségben Anyuéknál egész sok van, idővel persze majd azokat is átköltöztetem (már ha anyáék nem ragaszkodnak hozzájuk.
 
10, Mi a véleményed a babás rendezvényekről? Kiállítás, összejövetel, stb. részt vennél rajta?
 
Szeretem a babás rendezvényeket. Mindhárom Babatalálkozó nagyon jó volt, a harmadikat én rendeztem. És imádom a babamúzeumokat. Ha ezek a babák beszélni tudnának... Csak állok és nézem a babákat és megpróbálom eképzelni, ki játszott velük, meddig laktak gyerekszobában, mikor kerültek a padlásra (kukába :() és mikortól képezik a múzeumi gyüjtemény részét. És ha tudnának beszélni, megkérdezném őket, milyen látni, ahogy a kis birtokosuk felnő, milyen egy családban több gyerekkézen / több generáción keresztül végül a padlásra és a múzeumba vándorolni . Oké, bolond vagyok, de ebből akár film is készülhetne. Nem horror!!!! hanem egy családi film. Bemutatná a babák lélektanát, fejlődésüket, sorsukat.... Tényleg bolond vagyok. De van egy ötletem, ami most jött. Meginterjúvolom az első Barbie-m :) És egy másik babát, aki a nagyimnál lakik. :) 
 
11, Mit gondolsz a custom dollokról? (pl. https://i.ytimg.com/vi/UPTePEb8J_E/maxresdefault.jpg)
 
ŐŐŐ. Rákerestem a a fent linkelt képen kívül a Google-ben. Azok a babák, amiket különböző személyekről figuráztak? Dianna hercegnő meg Harry Potter és a többiek? Meg amik valaminek készültek, de át lettek alakítva, hogy egy másik valamilyen karakterre hasonlítsanak? Azért kérdezek vissza, mert ilyet már láttam, tetszik, sőt nagyon kreatívnak tartom azt, ahogy át lehet alakítani a babákat például sima Barbie-ból mondjuk Sailor Moon karakterré. De nem igazán foglakoztam/foglakozok a custom doll-lal, mert (tudom, szégyen és gyalázat) nem tudtam hogy ilyen is van és pontosan mit takar. 

Köszönöm a díjakat és öröm volt válaszolni a kérdésekre! 
 
 Here are the rules:
1. Thank the person who present you the award and link back to their blog.
2. Post the award image on your. 
3 Answer 11 questions posted be the presenter (see below)
4. Nominate 5 blogs with less then 200 followers (or in my case, those you love)
5. Create 11 questions for the nominees to answer.
6. List these rules in your post. Inform the people you chose to nominated by leaving a comment on their blog and link them to your post!
 
 
Az én kérdéseim:

1. Ha jönne egy jótündér és életre keltené az egyik babádat egy napra, melyiket válsztanád, hogyan töltenéd vele azt a napot és miket kérdeznél tőle?
2. Melyik babád a kedvenced, legértékesebb érzelmi szempontból?
3. Hol szoktál fotózni?
4 Mi a véleményed a Barbie-t utáló emberekről, akik ezeknek a babáknak tulajdonítják az anorexiát és a felnőve üresfjű nőkké váló nőket?
5. Mi a legjobb és legrosszabb élményed a babákkal kapcsolatban? (csalódtál egy rég áhított babában, leszólt valaki, mert babázol, karácsonyra megkaptad a rég áhított babát, megdícsértek a kreativitásod miatt stb)
6. Felnőttként mikor kezdtél el újra babázni?
7. Melyik babádra/ kiegészítődre vagy a legbüszkébb, amit sikerült megjavítani/elkészíteni?
8. Melyik babát szertnéd megvenni a legjobban most?
9. Melyik babádat nem szereted és miért?
10. Hol szoktad megvenni a babáidat és mi alapján választod ki az új babát?
11. Ha nyaralni mész, szoktál vinni magaddal babát?


Igen, a díjat már mindenki megkapta, de én szeretném, ha tőlem is elfogadnátok, mert megérdemlitek, nagyon jó dolgokat alkottatok és alkottok, amiért nagy tisztelettel csaodálom a munkátokat és érdekelnek a válaszaitok is.

Akik a díjat kapják:

Nőszirom
Fricskamacska
Luna
Rosemary 
Boróka

3 megjegyzés:

  1. Köszönöm nagyon a díjat, felraktam a posztot hozzá! ;-)
    Jópofák a kádas képek, tetszenek az úszógumik! Violettán én is gondolkoztam, mert az arcuk aranyos, viszont a testük tényleg kicsit fura, még így ruhástól is, ezért egyelőre nem vettem belőlük, de ki tudja mit hoz a jövő... Az első Barbie-d interjújára nagyon kíváncsi leszek! ;-)

    VálaszTörlés
  2. Szeretnék neked Liebster díjat adni! Remélem elfogadod! Részletek a blogomon : http://drikabarbi.blogspot.hu

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen a díjat, szombaton érkezik a válasz. :)
    Imádom a pancsolós képeket, annyira jók az úszógumik. :)

    VálaszTörlés